10.04.2016

Když ráno zjistím, že nemám nic k obědu....



Často se mě ptáte, co vlastně jím, když nejím maso?
Třeba salát ze špaldy. Špalda je prastarý nešlechtěný druh pšenice. Je výjimečná svým složením i zajímavou ořechovou chutí. Vůbec jsem netušila, co všechno tohle "zrní" obsahuje a jak výborně chutná. Recept je nenáročný, rychlý.....to mám ráda.
V kombinaci se syrovou zeleninou to je pecka :).

Takhle vařím po ránu já:
Špaldu je nutné  vařit asi 30 minut pod pokličkou se špetkou soli a bez míchání. Mezitím nakrájím tofu, papriky, rajčata a okurku na kostičky. Mezitím si můžete jako já: vyčistit zuby, omýt vlasy, vyfoukat vlasy, vyžehlit vlasy, obléknout se, zjistit, že to oblečení je "blbé", takže se svléknout, obléknout něco jiného, zjistit, že je to ještě "blbší", a po několika minutovém koukání do šatníku si vzít na sebe původní verzi.
Špalda uvařená.  Hmm, možná trošku rozvařená, ale nebudu hned po ránu hnidopiška. Slijeme přebytečnou vodu, přidáme oříšky a nakrájenou zeleninu. Ochutíme zálivkou z olivového oleje smíchaného s provensálským kořením, citronovou šťávou a špetkou soli.
150g špaldy
1 balení bylinkového Tofu (lze i vynechat)
2 ks kapie
2 rajčata
1/2 salátové okurky
1 hrst arašídů
2 lžíce oliv. oleje
provensálské koření, citrónová šťáva, sůl


Můžete suroviny přidávat nebo ubírat podle vlastní chuti. Buráky bych ale zanechala...ty tam jsou fakt  luxusní! Dobrou chuť :).


Oblečte se se do luxusu s dámskou mikinou  Klára.  Šila jsem  z příjemného materiálu -  z počesané bavlny, který je nesmírně měkký, příjemný...