7.23.2017

Znáte nádherná místa a zákoutí svého kraje?

Já stále objevuji v té naší zemičce další památky a kouzelné krajiny, co stojí za návštěvu.
Při každé cestě do Prahy, už od dětství, toužím navštívit zříceninu, kterou vídám ze silnice. Jenže znáte to, autem párkrát projedete okolo a 40 let uteče jako voda. Naštěstí trosky hradu Zvířetice počkaly, až si k nim na kole dojedu.
Pro mě začíná správný výlet na nádraží, vlakem (dá se v něm i číst) se v klidu a pohodě přiblížím k cíli. Aha...koukám do mapy a kratší to mám asi jen o 10 km. Ale TEN výškový profil trasy!! Proměnil se z  náročného "stoupání" na příjemné "klesání". 
Dojela jsem totiž vlakem do Turnova a teď se na kole povezu pěkně z kopečka. Cestou ještě vymetu nějaké památky a zajímavosti. 
Tak jdu na to. 
Kubistický dům postavený pro majitele továrny je hned  u nádraží. Pyrám z roku 1813 stojí o něco dál a je to nejvyšší rozcestník v republice. 
Příšovice a roubené domy.
Mosty, těch jsem viděla opravdu hodně. Některé jsou staré 100 let a více let.
Informačních tabulí není nikdy dost :).
Rybník Žabakor, založen v 16. století, patří mezi významnou ornitologickou lokalitu. Já měla smůlu, viděla jsem jen to ptactvo na ceduli. Ač to nevypadá, zatím neprší.
Vesnice Březina s kostelem a krásným domem, tedy původně musel být výstavní.
Po málo frekventované silnici jsem dojela do Mnichova Hradiště. Na zámku jsem už kdysi byla, ale možná by to chtělo zopakovat.
A zase ty mosty.
Hurá, jsem v cíli. Pěkně si vyšlápnout na kopec a můžu si odškrtnout další splnění malého snu.
Trochu sprchlo, ale na zřícenině už bylo parádně. Kouzelné místo, doporučuji navštívit.
Památkáři dali do kupy původní podobu. Prohlédnuto a pokračuji dál. 
Most, který měl stát úplně jinde, ale už tenkrát se holt podplácelo, viz info cedule u mostu.
Jakože tudy....? Jo. Na cyklostezce Greenway Jizera super podjezd kolejí. 
Kolem dalších mostů a Jizery jsem dojela do Boleslavi.
Mají tu výtah, tak jsem zvědavá, jestli se svezu i s kolem. No vida, žádné šlapaní a jsem nahoře.
Mladou Boleslav mám zafixovanou jako panelákové město, ale byla jsem mile překvapená. Staroměstské náměstí - hodně zeleně, zajímavě řešený vstup do podzemí, vtipná vodní kaskáda i malebná zákoutí se našla.
Ještě mě zajímá park Štěpánka. Kochala jsem se jen chvilku...průtrž mračen to zhatila. Naštěstí déšť rychle přešel a já mohla pokračovat na vlak.
Tady nastupuji a...v Kyjích výstup. Udělalo se nádherně, sjíždím do Jičína.
Vezmu to přes kouzelnou Lipovou alej až na nádraží. Nebaví mě trasy, které už dobře znám a mezi ně patří cesta Jičín-Hořice a proto se nechám domů dovézt opět lokálkou. Koukám na tachák a dala jsem 70 kilometrů i když pro mě je nejdůležitější, hodně vidět a málo šlapat :).

Krásně se taky jezdí po cyklostezkách v Německu, mrkněte zde.

Oblečte se se do luxusu s dámskou mikinou  Klára.  Šila jsem  z příjemného materiálu -  z počesané bavlny, který je nesmírně měkký, příjemný...